Salut Stefanie

SALUT MY DEAR SON


Hoera, onze heerlijke zoon is geboren! 
Vier weken geleden kwam hij ter wereld: Olan Levi
Olan is een Scandinavische naam en betekent 'voorouder'. Die betekenis werd extra bijzonder toen bleek dat mijn (reeds lang overleden) oma ook op 4 juni werd geboren, maar dan 105 jaar geleden. 

Natuurlijk maakte ik zelf zijn geboortekaartje...
Tijdens mijn zwangerschap had ik behoorlijk wat opdrachten voor het maken van geboortekaarten.
Die van mij moest dus echt nog even wachten, maar ik verzamelde al wel de ideeën in mijn hoofd en wat inspiratiemateriaal. 
We kozen voor een wat kleiner kaartje (9 x 13 cm) en ik wilde weer graag een co productie met mijn driejarige dochter. AnnA tekende haar broertje en ik maakte er een stempel van bestemd voor de achterzijde van de kaart en sluitzegels van de enveloppen.

Een aantal jaar geleden tijdens de grote brocantemarkt van Lille tikten mijn moeder en ik twee ooievaarspeldjes op de kop. Dat speldje werd het uitgangspunt voor de stempel op de voorzijde. 

Al met al heb ik flink mijn best gedaan met het maken van de stempels en het stempelen :>)
De voorzijde van de kaart is in drie delen gestempeld: eerst de naamstempel, dan de ooievaarsstempel (in twee delen ingekleurd met inkt) en tot slot het snaveltje van de ooievaar. 
De achterzijde stempelde ik in twee delen: broertje-stempel van AnnA en de stempel met de naam en datum. 
Om het helemaal af te maken kreeg de envelop een adres-etiketstempel in de vorm van een wolkje en een sluitzegel om de envelop mee te sluiten. De sluitzegels stempelde ik met het broertjes-hoofd van AnnA. 

En nu heb ik een prachtig stempelpakketje voor Olan als mooie herinnering aan zijn geboorte, die nog een mooi opbergdoosje verdienden. Bleek dat mijn ouders daar net mee bezig waren!!
Zij kwamen met een geweldig passend cadeau: een antiek blik met lepelaars (ooievaars) erop.
De stempels passen er allemaal precies in! I love it when it all comes together... 

Komende tijd ga ik weer verder met het posten van de geboortekaartjes-reeks van afgelopen maanden, maar hieronder presenteer ik met trots eerst het resultaat van het kaartje voor onze lieve Olan Levi! 

PS: alles is goed gegaan en we (vader, grote zus en moeder) zijn hartstikke blij en trots op onze nieuwe telg!

De tekening van AnnA met daarop links 'broertje' waar ik een stempel van maakte. 

Het op de kop getikte ooievaarsspeldje uit Lille. 

Wat schetsen en eerste probeersels













Work in progress...




De enveloppen met de wolk stempel als adres-etiket

Customised sluitzegel voor de envelop



Het antieke blik dat ik van mijn ouders kreeg.

En dit is hem dan! 















 


6 comments:

  1. Hoi Stefanie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!
    Een prachtig en uniek geboortekaartje. Die sluitzegel voor de enveloppen is ook erg leuk. Geniet van je gezin. Groetjes, Jes

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Jes, nog bedankt voor je felicitatie, het was weer even wennen, maar we genieten zeker!!
      Groetjes Stefanie

      Delete
  2. Hallo Stefanie,
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe kleine wereldwondertje!
    Wat een prachtige geboorteset heb je gemaakt. Daar mag je trots op zijn.
    Ik heb het zelf ook gedaan (10, 8 en 4 jaar geleden). De kaartjes hangen op een prominente plek en ik kan er elke dag nog van genieten. Net als van de kinderen :-)
    Hoop dat hetzelfde voor jou geldt! Veel geluk met zijn viertjes!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bedankt voor je felicitatie en compliment! Ik ga de kaartjes inlijsten in een soort vitrinekastje die ik bij Ikea heb gekocht. Kan me helemaal voorstellen dat je daar elke dag van kan genieten!

      Delete
  3. Ik zie vandaag dit berichtje... Prachtige naam! Prachtige stempels! Prachtig kaartje! Prachtig doosje! Prachtig mannetje!! Gefeliciteerd!

    ReplyDelete