Salut Stefanie

S a l u t S m a l l W o r k s

Last couple of weeks my stamping work got smaller & smaller. With a little bit of help from the 1 mm Staedtler v-gouge that I bought at stampeaz.com (thanks for the tip, Ilse!
A nother gouge from Pfeil (0,5 mm!) is on its way, very curious...
I like working in this size, if it works... ;>)
Two stamps I recently made became my two favourites of this year. Let's introduce them!

|NL|
Afgelopen weken werd het stempelwerk steeds kleiner dat ik maakte.
Mede dankzij de v- gouge van Staedtler van 1 mm, die ik via een tip van Ilse (Stampij) op de site van stampeaz.com bestelde.
Gutsje zelf is niet zo duur, maar verzendkosten wel, maar het is het toch wel waard...
Een Pfeil (houtbewerkings en linoleum) guts van 0.5 mm is naar me onderweg.
Ben héél benieuwd.
Ik houd best wel van priegelen, helemaal als het lukt ;>)

Heb zo tegen het einde van 2012 twee mijn twee favoriete stempels gemaakt: een kleine engel & een kleine ezel. May I introduce to you...

H e l l o  D o n k e y
De ezel wilde ik maken nadat ik op de Facebook van Iers wolmerk Avoca een gebreid ezeltje zag:



http://www.facebook.com/pages/Avoca/302642669642
Mocht iemand ooit zo'n gebreid ezeltje uit de jaren veertig spotten, laat het mij weten, ik ben verliefd! Meer hoop vestig ik op het feit dat ze overwegen hem in herproductie te nemen...
Anyways, geboren in Heemskerk (moi) ben je ezeltje en dat vond ik extra leuk.
Ik begon met een paar schetsjes:

Schetsje rechtsonder heb ik gebruikt voor de stempel
Little sketch on the right (down) was the one used for the stamp


Naast een 1 euro munt om een idee van de grootte te geven.
The coin shows the size of the donkeystamp bit better
Een S a l u t wolkje erbij gemaakt.
Made a salut textballoon to go with the donkey
Dit ziet er beetje medaillon achtig uit of als inpakpapier
Wrapping paper...

Op een A6 n o t e b o o k. Deze is te koop!
And the print on a notebook. This one is for sale!
 
S a l u t  L i t t l e  A n g e l 
Het engeltje heb ik ergens dit jaar op een blaadje gekriebeld en ik knipte haar uit omdat ze me aanstond. Ook had ik de wens haar te verstempelen, maar had nog niet eerder de moed.
Dacht dat ze alleen maar tegen kon vallen. Maar ze werd mijn favoriet.

Dit is de uitgeknipte schets, naast een 1 euro muntje
The sketch, the coin shows her size well
 
The Sketch & the Stamp
Zo pakt de stempel uit...
 
Leuk als inpakpapier
Works also nicely as wrapping paper
 
 
Deze labeltjes zijn ook te koop!
These labels are for sale too!
 
 
Other relatively small stamps I recently made: a little bow (left) and snowflake on the right.
This is how the bow works out...
Add some dots...lovely wrapping paper!



 




5 comments:

  1. Ze zijn inderdaad erg leuk, deze stempels. Ik had je ezeltje vorige week al kunnen bewonderen, maar die engel had ik nog niet gezien!
    Nu ben ik weer benieuwd: is dat 0,5 mm een u of een v gutsje? En waar heb jij hem vandaan? Ik heb een 0,5 mm u gutsje van de Beeldhouwwinkel!

    ReplyDelete
  2. eh, ik bedoel een 1 mm u gutsje..., zou wel een 0,5 van beide willen :)

    ReplyDelete
  3. Hoi Ilse, het is idd ook een beeldhouw/linogutsje, via baptist.nl gekocht. Het is een u gutsje, nice! Wel even wennen met een andere grip/handvat, maar zin om allemaal dingen uit te proberen! :-)

    ReplyDelete
  4. Vinden jullie een V-gutsje niet fijner?

    ReplyDelete
  5. Die staat ook nog op mijn wensenlijstje :-) Ik had vlak voor deze 0,5 mm guts aanschaf ook een staedtler 1 mm v guts gekocht via amerikaanse site. Voorlopig vond ik dat even genoeg en kan ik er aardig mee uit de voeten in deze combinatie. Wat is jouw fijnste guts die je hebt?
    Groet!

    ReplyDelete