Salut Stefanie

SALUT LOUELLE

Het geboortekaartje voor baby Louelle was de volgende dat ik mocht ontwerpen en maken.
Bij het eerste mailcontact bleek dat we bij elkaar om de hoek wonen en daarom spraken we af in een koffiebarretje bij ons in de buurt om wat dingen door te spreken. Daar vielen we in de ene na de andere verbazing...we groeiden een dorp verderop van elkaar op, en hebben zelfs op dezelfde middelbare school gezeten! Grappig om te beseffen dat onze paden toen al eens gekruist hebben en nu flink wat jaren verder opnieuw.

Voor baby Louelle werd het uitgangspunt een vrolijk olifantje en een sierlijk lettertype. De kleuren stemden we af op de kleuren in hun kinderkamer.
De finishing touch in het ontwerp van het meisjesolifantje was het strikje in de staart, zo werd ie echt voor een meisje!
De vorm van de olifant komt op de achterzijde van de kaart terug met de geboortegegevens erin.

De voorkant is in drie delen gestempeld: de naam, daarna de grijze outline van de olifant en toen het moeilijkste: de roze invulling! Best lastig hoor, zo netjes binnen de lijntjes zien te plaatsen...
Maar ik vond een weg waarop het uiteindelijk best soepel ging.
De achterzijde van de kaart is deels geprint en daarna in twee delen gestempeld: de rode olifant met de gegevens en de twee strikjes naast de naam, die maakten het verhaal mooi compleet.
Voor de envelop werd gekozen voor een geboren-stempel van een vogeltje.
Alles bij elkaar een vrolijk, lief en persoonlijk resultaat.
Milanti & Roland, het was een feestje om dit allemaal te mogen doen en maken, nogmaals dank en mijn gelukswensen voor jullie!

PS: in mijn kinderyogalessen heb ik ook een les over krachtdieren en totemdieren. Bij dieren vind ik het leuk om op te zoeken wat hun krachten zijn als totemdier. Een olifant staat voor kracht, samenwerking, subtiel reukvermogen, geheugen en moederlijk

























1 comment:

  1. Wow...je zou er een baby voor krijgen (als het nog kon ;-))...

    ReplyDelete